Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Opolu
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORATU JAKOŚCI HANDLOWEJ ARTYKUŁÓW ROLNO - SPOŻYWCZYCH W OPOLU

Informacja dla rolników prowadzących działalność polegającą na znakowaniu i pakowaniu jaj

 

Na podstawie znowelizowanej ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych* od dnia 13 grudnia 2014 r. rolnicy prowadzący działalność w zakresie znakowania i pakowania jaj mają obowiązek jednorazowego zgłoszenia prowadzenia tej działalności wojewódzkiemu inspektorowi jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę zgłaszającego. 
Rolnicy, którzy znakowali i pakowali jaja przed dniem 13 grudnia 2014 r., powinni zgłosić tę działalność w terminie 3 miesięcy licząc od daty 13 grudnia 2014 r. Zatem ostatecznym terminem zgłoszenia działalności w zakresie pakowania
i znakowania jaj przez rolnika, który rozpoczął działalność przed dniem 13 grudnia 2014 r. jest dzień 13 marca 2015 r. 
Rolnicy, którzy rozpoczęli działalność polegającą na znakowaniu i pakowaniu jaj po dniu 13 grudnia 2014 r. muszą dokonać zgłoszenia najpóźniej w dniu rozpoczęcia działalności.
Zgłoszenie działalności w zakresie pakowania i znakowania jaj należy złożyć do właściwego WIJHARS w formie pisemnej, korzystając ze wzoru formularza F-7 BKJ Zgłoszenie działalności.doc zamieszczonego na stronie internetowej www.ijhars.gov.pl w zakładce Wzory dokumentów.
Formularz można także pobrać z bieżącej strony, klikając na ten link
Podmiot, który zaprzestał prowadzenia działalności w zakresie produkcji, składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami rolno-spożywczymi ma obowiązek powiadomić o tym fakcie wojewódzkiego inspektora jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych w terminie 7 dni od dnia jej zaprzestania.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Obowiązkowi zgłoszenia działalności w zakresie produkcji, składowania, konfekcjonowania i obrotu artykułami rolno-spożywczymi podlega przedsiębiorca w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2013 roku, poz. 672 z późn. zm.) czyli osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną oraz rolnik prowadzący działalność w zakresie znakowania i pakowania jaj, wskazany w art. 12 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (Dz. U. z 2014 r.  poz. 669
z późn. zm.).

 

 

Wytworzył(a): Rzepczyk Norbert
Wprowadził(a): Rzepczyk Norbert
Opublikował(a): Rzepczyk Norbert
Liczba wyświetleń: 1634

Data wytworzenia: 2015-01-28 14:33:01
Data publikacji: 2015-01-27 00:00:00
Ostatnio aktualizował(a): Rzepczyk Norbert
Data ostatniej zmiany: 2017-02-20 11:08:51

Historia zmian artykułu:
2017-02-20 11:08:51 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Rzepczyk Norbert, Nagłówek
2016-07-01 15:22:41 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Rzepczyk Norbert, .
2015-10-07 15:02:07 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Rzepczyk Norbert, logo
2015-02-25 12:53:44 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Rzepczyk Norbert, zmiana formularza-linku
2015-02-06 09:45:41 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Rzepczyk Norbert, Usunięto blo katalogu usług publicznych
2015-02-06 09:33:16 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Rzepczyk Norbert, Zmiana tekstu aktualności
2015-01-28 20:22:50 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Kierońska-Ignaciuk Magdalena, v1
2015-01-28 15:05:05 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Rzepczyk Norbert, .
2015-01-28 14:51:16 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Rzepczyk Norbert, poprawianie
2015-01-28 14:35:07 [Modyfikowano],
Wprowadził(a): Rzepczyk Norbert, Nowe
Projekt pn. Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim jest współfinansowany przez Unię Europejską
ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2007–2013
na podstawie porozumienia nr RPOP.02.02.00-16-013/13-00.
© Opolski Urząd Wojewódzki